Починаючи з 1845, коли був винайдений перший гідравлічний ліфт, цей вид транспорту постійно удосконалився і сьогодні нашій увазі представлені вантажопідйомні машини, в яких зручно можна пересуватися між поверхами зі швидкістю від 0,5 - 4 м / с (звичайний ліфт) до 9 м \ з (швидкісний ліфт) і переміщати вантажі вагою до 10 тонн зі швидкістю до 1, 5 м / с. Але дивує нас не лише цей факт, але і самі пристрої кабіни ліфтів. Їх не доводиться тягнути за троси по шківах, де підйомні канати намотуються на барабанний механізм, як це робили в Стародавньому Римі, коли піднімали левів на арену Колізею. Сьогодні вони мають більш привабливим виглядом і надійними механізмами, забезпечують виняткову якість і зручність переміщення, ефективні як в приватних будинках, так і в найбільших хмарочосах світу. Складаються з купе і каркасу, з усіх боків мають міцне огородження і для зручності забезпечені різними видами дверей. Це можуть бути розсувні, орні, що відкриваються за допомогою приводу або вручну.
Внутрішній устрій ліфтових кабін
Для обробки ліфтових кабін використовують нержавіючу сталь, натуральну і штучну шкіру, тканинну оббивку, пластик різних колірних відтінків або дерев'яне покриття, імітацію під мармур, золото або дорогоцінних каменів. Для тих, хто бажає забезпечити кабіні високі антивандальні властивості, розроблена спеціальна фарба, вона стійка до будь-яких механічних впливів. Для висотних будівель все частіше стали використовувати кабіни зі скла підвищеної міцності, які дають відмінний огляд.
Усередині кабіни ліфтів обладнані зручними і досить простими для пасажирів системами освітлення та управління, де виклик, пуск і завдання подальшої зупинки на певному поверсі здійснюється натисканням кнопки. При облаштуванні вантажних машин, все командоапарати розташовують поза кабіною на поверхових майданчиках, якщо управління внутрішнє - потрібна наявність провідника. Як бачите, система командоаппарата таким транспортом багато в чому залежить від типу ліфта, його призначення, місця установки і кількості машин, керованих за однією схемою.
Зовнішня конструкція кабіни ліфта
Зовні кабіни ліфтів мають безліч важливих елементів, що забезпечують пересування і безпеку пасажирів. Основними є електрична лебідка і противагу. Вони пов'язані з кабіною і за допомогою тягових канатів рухаються по напрямних. Противагу компенсує вагу кабіни в залежності від її вантажопідйомності. Канати, на яких підвішена кабіна, виготовляється з досить міцних матеріалів, в процесі виробництва вони проходять випробування на міцність і розрив, тому можуть витримувати великі навантаження.
Наявність обмежувача швидкості, який зв'язується з кабіною противагою і працює на основі використання відцентрової сили внецентренно розташованих обертових вантажів, виключає надмірне прискорення і падіння ліфтів, тим самим запобігає виникненню аварійних ситуацій. Він, як і електричний двигун, встановлюється в машинному відділенні або на даху ліфта, спрацьовує тільки при перевищенні порога швидкості опускання противаги або самої кабіни не менше ніж на 15% навіть у разі втрати підйомних канатів або відключення електрики.
Синхронно з обмежувачем працюють уловлювачі, які мають одну / дві рухливі станини з гальмівними колодками. При спрацьовуванні обмежувача станина щільно притискає колодку до напрямних, утримують на них кабіну навіть при обриві всіх підйомних канатів або противаги.